Monday, May 17, 2010

'my day in Fitzroy'

What was I thinking?!!?!
It took me one and a half year to discover paradise in Melbourne!

'Amazing' would be the best word to describe Fitzroy, the suburb me and my friend visited last Friday.

Gorgeous and inspiring shops, lovely cafe's, yummy restaurants, boutiques, modern design, vintage and antiques, fabrics...
... you can find it all.

Here's just a tiny impression of 'my day in Fitzroy'









And here are a few of my favourite stores. Some of them do have a blog:

http://cottageindustrystore.blogspot.com
http://meetmeatmikes.blogspot.com/
http://www.littlesalon.com.au/
http://www.douglasandhope.blogspot.com/


This is what I bought. Paper Lanterns and wrapping paper from anna chandler design.

10 comments:

  1. Nice pictures, wish you a great week,
    Madelon

    ReplyDelete
  2. Zucht....wish I was there!

    Toeval? Want weet je wat er heel lang opgeslagen staat bij mijn 'favorieten'? Vanwege de mooi plaatjes...
    http://www.flickr.com/photos/meetmeatmikes/
    Check it out!!!
    Ga ik die andere links eens bekijken. Als ik tijd heb, want ik ging minder Bloghoppen, weet je nog;-))

    ReplyDelete
  3. Oh ik wil zooooooooo graag een dagje et je winkelen in Melbourne. Oke, maak er een maand van! maar eerst in augustus Nederland leeg kopen!
    x Sis

    ReplyDelete
  4. Cottage industry store is on the secret shopping tour- people pay over $200 to go shopping for a day- and we stumbled across it!!! Lucky us!!

    ReplyDelete
  5. Owja! Ik ben gewoon echt stik jaloers hier hoor! Waarom kunnen we niet zo'n winkeltje hier hebben!! Misschien toch ook maar niet, geef ik weer veel te veel uit! Het ziet er in ieder geval echt leuk uit zeg!

    Groetjes!

    ReplyDelete
  6. Oooooohhhhhh....
    Zou bijna in het vliegtuig springen om even te komen shoppen...
    Jammer van die aswolk;-)!
    Ziet er supergezellig uit en dat is dan nog maar een deel van de fun!
    Wordt het toch tijd om hier ook zoiets te beginnen? Blijft nog even bij dromen..... Mmmmmmmmm!
    Liefs,
    Madeliefste

    ReplyDelete
  7. Hi Monique,
    Wow, looks like a great day out in Fitzroy.
    I will have to do that one day.
    I'm off to check out your recommended blogspots.
    Happy creating,
    Hugs,
    Anna

    ReplyDelete
  8. Ow leuk!
    Waarschijnlijk is er volgend jaar bij mij op school een uitwisseling naar Australie, 3 weken... Ik hoop nu al dat ik mee mag!

    Liefs, Fleur

    ReplyDelete
  9. Nou hier ook iemand die helemaal op zijn stoel zit te springen van daar wil ik ook heen!!! Wat super leuk al die mooie spulletjes. Oh daar word je(ik) zo hebberig van :) :)
    Groetjes Michaja

    ReplyDelete
  10. Aaaah, ik geloof dat ik een keer in Australiƫ moet komen shoppen!

    ReplyDelete